آموزش و پرورش ما اسلامي نيست

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ديدار با تعدادي از بسيجيان فرهنگي :
آموزش و پرورش ما اسلامي نيست
یکشنبه, 10/05/1389 - 14:43
آموزش و پرورش ما مدل به ارث رسيده غربي است و فكر مي كنيم فقط بالاي آن بنويسيم « بسمه تعالي » ، مي توانييم بگوييم اسلامي است . در حالي كه درآموزش و پرورش اسلامي ، پرورش مقدم بر آموزش است .
آموزش و پرورش ما اسلامي نيست
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ديدار با تعدادي از بسيجيان فرهنگي :
آموزش و پرورش ما اسلامي نيست
آموزش و پرورش ما مدل به ارث رسيده غربي است و فكر مي كنيم فقط بالاي آن بنويسيم « بسمه تعالي » ، مي توانييم بگوييم اسلامي است . در حالي كه درآموزش و پرورش اسلامي ، پرورش مقدم بر آموزش است .
به گزارش روابط عمومي رياست سازمان بسيج مستضعفين ،سردار محمد رضا نقدي در جمع تعدادي ازفرهنگيان بسيجي با بيان اينكه همه مادر هر منصبي كه قرار داريم مديون معلمان هستيم ،گفت: بسيج فرهنگيان رسالتش اسلامي كردن آموزش وپرورش است البته ساير اقشار بسيج نيز وظيفه مشابهي رادر حوزه فعاليتي خود بر عهده دارند زيرا اين تكليفي است كه بر عهده ما قرار دارد . پس بايد تلاش كنيم در برنامه هايمان به اين سمت برويم .
رئيس سازمان بسيج مستضعفين بااشاره به اينكه خروجي هاي مادر آموزش و پرورش بايد انسان هاي مومن تري باشند ،افزود :كار را از محصولش بايد سنجيد يعني اگر خروجي مدارس ما انسان هايي نماز خوان ، با تقوا و بصير باشند ،آن زمان مي توان گفت كه آموزش و پرورش موفقي داريم . به عبارت ديگر در صورتي كه دانش آموزان طالب علم ومجاهد در راه آن باشند ودركنارش ازبينش وتقواي الهي نيز برخوردارشوند ،آموزش و پرورش اسلامي خواهيم داشت .
وي با اظهاراينكه انتظارمان ازمعلمان بسيجي دراين رابطه بسياربالا است ،بيان كرد :وقتي بحث در رابطه با تحول بنيادين درآموزش و پرورش مي شود ،پرچم داراين موضوع بايد فرهنگيان بسيجي باشند .البته دراين رابطه نبايد منتظربرنامه سازماني بودبلكه همانند دوران انقلاب كه حركات خودجوش ضدشاهنشاهي منجر به پيروزي انقلاب شد،در بحث تحول آموزش وپرورش نيز بايد همان گونه عمل كرد .در واقع اگر تكليف گرايانه در بحث تحول وارد شويم اثرات بسيار خوبي را به دست مي آوريم .
وي ادامه داد :اگركسي بخواهد آموزش وپرورش را اصلاح كندبايد سازمان عريض وطويلي بدين منظور ايجاد كند اما مابواسطه دانش خيل عظيم بسيجيان مي توانيم اين كاررابه بهترين شكل ممكن آن هم بدون ايجاد سازماني خاص ،انجام دهيم .
سردارنقدي در بخش ديگري ازسخنان خودبا انتقاد ازمحتواي كتاب هاي درسي مدارس ،تصريح كرد :كتاب هايي كه اكنون درمدارس كشورمان تدريس مي شوند دشمن شناسي وبصيرت ايجاد نمي كند زيرا كاري به خباثت ها و بدي ها نداردوهمواره خوبي هارا تبليغ مي كند؛ درنتيجه وقتي دانش آموزبعد از اخذ ديپلم واردجامعه مي شود به دليل عدم آشنايي با بدي ها دچار خسران و زيان مي شود .
رئيس سازمان بسيج مستضعفين باتأكيد بر اينكه منظور ما به هيچ وجهه كار سياسي كردن نيست ،با ذكر مثالي خاطرنشان كرد :درجنگ جهاني دوم ،ارتش آمريكابا انداختن دوبمب اتمي برسرمردم ژاپن تعدادزيادي را مصدوم كرد؛حال اگر در درس رياضي اين مسئله رامطرح كنيم كه براي هرمصدوم اين بمباران هزينه اي كه بابت درمان مصرف مي شودباتوجه به تعدادمصدومان،سالانه چه ميزان بايدبابت درمان آنها صرف شود ، باعث مي شود جواني كه ديپلم مي گيرد در درس رياضي نسبت به جنايات آمريكا آشنايي كاملي پيدا كند.
وي درباره علوم انساني نيز تأكيد كرد :علوم انساني ماهم چون دچارهمين گرفتاري است مباني فكري دانشجويان رادچار آسيب مي كند زيرا فكري كه براساس جهان بيني نظام لاييك ،نظامي كه نافي وجود خداوند و معاداست، شكل گرفته باشد،علوم روانشناسي ،سياسي وحتي تربيتي اش براساس ديدگاه هاي« فرويد »تدريس خواهد شد.
وي سپس ياد آور شد :ملت ما به جهت آن كه در دامن عاشورا پرورش يافته ،مي خواهد مردمي را كه نمي دانند اين فرهنگ چيست ، هدايت كند ؛هدايت انسان هايي كه موش و كرم مي خورند ،محرم و نامحرم برايشان مطرح نيست ،ازدواج هم جنس دارندوحتي با سگ ازدواج مي كنند وآنرا براي خود افتخار مي دانند ،به حركت عظيمي نياز دارد كه تنها از عهده انسان هاي ساخته شده و مومن بر مي آيد ./

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.