بزرگداشت شهيدان، احياي نام آنان، تحقيق در مورد كارهاي آنها، توليد آثار مكتوب و تصويري و صوتي و امثال اينها از زندگي آنها و از اقدامات و جهاد آنها، كارهاي بسيار باارزشي است.توجّه كنيد كه بزرگداشت شهيدان عميق انجام بگيرد؛ صِرف تأمين يك عنوان نباشد، كاملاً با عمق، با فرصت، با دقّت، با وقت گذاري، با بهره گيري از هنر از يك سو، و روح تحقيق از سوي ديگر، انجام بگيرد تا ماندگار و اثرگذار باشد.مسئله ي دفاع مقدّس علاوه بر اينكه يك آزمون بزرگي بود براي ملّت ايران، آزموني هم بود براي بُروز استعدادها، هم استعداد اشخاص، هم استعداد مناطق كشور.در سپاه، شما ملاحظه ميكنيد يك جواني وارد ميدان جنگ ميشود و در حالي كه از مسائل نظامي هيچ اطّلاعي ندارد و وارد نيست، در ظرف يك سال، يك سال و نيم، دو سال تبديل ميشود به يك استراتژيست نظامي؛ اين خيلي مهم است.دليل مهارت شهدا و سرداران بزرگ و عظمت كار اينها اين است كه پختگان نظامي ما، برادراني كه در ارتش بودند و سالها كار كرده بودند همه، كار اينها را و فكر اينها را تصديق و تأييد ميكردند.شهدا و سرداران بزرگ توانستند يك ارتش مجهّز پشتيباني شده ي از سوي قدرتهاي بزرگ را، با آن همه سازوبرگ در عمليّات هاي فوق العاده عجيبي، آنچنان در محاصره بيندازند كه آنها خودشان حيرت كنند.يك جوان بيست وهفت بيست وهشت ساله و حدّاكثر سي ساله در وقت شهادت، و در اوج توانايي هاي نظامي يك انسان، يك جوان؛ او از كجا شروع كرد كه به اينجا رسيد؟ در چه مدّتي به اينجا رسيد؟ اين خيلي مهم است.مردم مازندران واقعاً فداكاري كردند، ازخودگذشتگي كردند، جوانهايشان را با اخلاص فرستادند، و اين جوانها رفتند، ايستادگي كردند و مقاومت كردند؛ توانستند كارهاي برجسته و بزرگي را انجام بدهند.داستان آمل كه يك حركت مردميِ عجيبي مردم آمل نشان دادند.اينكه امام (رضوان الله تعالي عليه) در وصيّتنامه از مردم آمل اسم آوردند، نشان دهنده ي عظمت كار اينها - قشرهاي مختلف، حتّي زنها - است. دخترك چهارده پانزده ساله در همين داستان آمل، ميرود ميجنگد و به شهادت ميرسد.مازندران انصافاً در جنگ امتحان بسيار خوبي داد. بيش از ده هزار شهيد مازندران دارد.مردم مازندران از وقتي كه مسلمان شدند، پيرو اهل بيت بودند؛ يعني از همان اوّل، اسلامِ اينها همراه بود با پيروي از اهل بيت (عليهم السّلام).با اينكه در دوران رژيم طاغوت دشمنان اسلام و عوامل دستگاه طاغوت، اين همه عليه دين و تقوا و عفاف و معنويّت - هم از لحاظ اخلاقي، هم از لحاظ رفتاري، هم از لحاظ عقيدتي - در استان مازندران كار كرده بودند، در عين حال اين مردم ايمانشان را اين جور حفظ كردند و اين جور در دورانهاي سخت بُروز دادند.
جمعه  / 05 ارديبهشت 1393
 
آرشیو کلام رهبری
 
آرشيو
 
 
 دعاي روز پنجشنبه‏
روز ماه شمسي : انتخاب نشده است , انتخاب نشده است , انتخاب نشده است , انتخاب نشده است
روز ماه قمري : انتخاب نشده است , انتخاب نشده است , انتخاب نشده است , انتخاب نشده است

دعاي روز پنجشنبه‏

اَلْحَمْدُ للَّهِ‏ِ الَّذي‏ اَذْهَبَ اللَّيْلَ مُظْلِماً بِقُدْرَتِهِ، وَ جآءَ بِالنَّهارُ مُبْصِراً بِرَحْمَتِهِ،
ستايش خاص خدايي است كه شب تار را به قدرتش برد و روز روشن را برحمت خويش‏
وَكَساني‏ ضِيآئَهُ وَ اَ نَا في‏ نِعْمَتِهِ، اَللّهُمَّ فَكَما اَبْقَيْتَني‏ لَهُ فَاَبْقِني‏ لِأَمْثالِهِ،
بياورد وروشني روزرا درآن حال‏كه مستغرق نعمتش‏بودم دربرم‏كرد خداياهمچنانكه مرا تا به امروز نگهداشتي براي روزهاي ديگر
وَ صَلِّ عَلَي النَّبِيِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ لا تَفْجَعْني‏ فيهِ وَفي‏ غَيْرِهِ مِنَ اللَّيالي‏
امثال آن نيز نگهدار و درود فرست بر محمد و آلش و داغدارم مكن در اين روز و شبها و
وَ الْأَيَّامِ بِارْتِكابِ الْمَحارِمِ وَ اكْتِسابِ الْمَأثِمِ، وَ ارْزُقْني‏ خَيْرَهُ وَ خَيْرَ
روزهاي ديگر به سبب دست زدن به كارهاي حرام و فراهم آوردن گناهان و خير اين روز و آنچه در آن است
ما فيهِ وَخَيْرَ ما بَعْدَهُ وَ اصْرِفْ عَنّي‏ شَرَّهُ وَشَرَّ ما فيهِ وَ شَرَّما بَعْدَهُ، اَللّهُمَ‏
و خير روزهاي بعد را نيز روزي من گردان و شر اين روز و آنچه در آن است و شر روزهاي بعدش را از من دور گردان خدايا
اِنّي‏ بِذِمَّةِ الْإِسْلامِ اَتَوَسَّلُ اِلَيْكَ، وَبِحُرْمَةِ الْقُرْآنِ اَعْتَمِدُ عَلَيْكَ، وَ بِمُحَمَّدٍ
من به پيمان اسلام به سويت توسل جويم و به حرمت قرآن بر تو اعتماد كنم و به وسيله محمد
الْمُصْطَفي‏ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ اَسْتَشْفِعُ لَدَيْكَ، فَاعْرِفِ اللّهُمَّ ذِمَّتِيَ الَّتي‏
مصطفي صلي‏الله عليه و آله در نزدت شفاعت جويم پس بشناس خدايا پيماني را كه بدان اميد برآوردن‏
رَجَوْتُ بِها قَضآءَ حاجَتي‏، يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ، اَللّهُمَّ اقْضِ لي‏ فِي‏الْخَميسِ‏
حاجتم را دارم اي مهربانترين مهربانها خدايا در روز پنجشنبه پنج حاجتم را برآور
خَمْساً، لايَتَّسِعُ لَها اِلاَّ كَرَمُكَ، وَ لا يُطيقُها اِلاَّ نِعَمُكَ، سَلامَةً اَقْوي‏ بِها عَلي‏
كه جز بزرگواري تو گنجايش آنها را ندارد و جز نعمتهاي تو بر آن توانا نيست: تندرستي كه بوسيله آن‏
طاعَتِكَ، وَعِبادَةً اَسْتَحِقُّ بِها جَزيلَ مَثُوبَتِكَ، وَ سَعَةً فِي‏الْحالِ مِنَ الرِّزْقِ‏
بر انجام طاعتت نيرو گيرم، و پرستشي كه بدان مستحق پاداشت گردم، و فراخي در حال از طريق روزي‏
الْحَلالِ، وَ اَنْ تُؤْمِنَني‏ في‏ مَواقِفِ الْخَوْفِ بِاَمْنِكَ، وَ تَجْعَلَني‏ مِنْ طَوارِقِ‏
حلال، و ديگر آنكه مرا در توقفگاههاي خوفناك (برزخ و قيامت) بوسيله امان خود ايمن گرداني و از حوادث اندوهناك و
الْهُمُومِ وَالْغُمُومِ في‏ حِصْنِكَ، وَصَلِّ عَلي‏ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاجْعَلْ‏
غمگين در پناه خود قرارم دهي و درود فرست بر محمد و آلش‏
تَوَسُّلي‏ بِهِ شافِعاً يَوْمَ الْقِيمَةِ نافِعاً، اِنَّكَ اَنْتَ اَرْحَمُ الرَّاحِمينَ.
و توسل مرا بدان حضرت در روز قيامت شفيع و سودمند براي من قرار ده كه همانا تو مهربانترين مهرباناني‏

در فضيلت و اعمال شب و روز جمعه‏
بدان كه شب و روز جمعه را امتياز تامّ است از ساير ليالي و ايّام بمزيد رفعت و شرافت و نباهت از رسول خدا صلي الله عليه وآله روايت شده كه شب جمعه و روز جمعه بيست و چهار ساعت است و در هر ساعت حقّ تعالي ششصد هزار كس را از جهنّم آزاد كند و از حضرت‏صادق‏عليه السلام وارد شده كه هر كه بميرد ما بين زوال روز پنجشنبه تا زوال روز جمعه خدا پناه دهد او را از فشار قبر و نيز از آن حضرت منقول است كه جمعه را حقّي و حرمتي عظيم هست پس زنهار كه ضايع نگرداني حرمت آن را و تقصير مكن در چيزي از عبادت حق تعالي در آن روز و تقرّب جو بسوي خدا به عملهاي شايسته و ترك‏نما جميع محرّمات خدا را زيرا كه خدا ثواب طاعات را مضاعف مي‏گرداند و عقوبت گناهان را محو مي‏نمايد و درجات مؤمنان را در دنيا و عقبي بلند مي‏گرداند و شبش در فضيلت مانند روز است اگر تواني كه شب جمعه را زنده داري به نماز و دعا تا صبح بكن بدرستي‏كه خداوند عالَم در شب جمعه ملائكه را براي مزيد كرامت مؤمنان به آسمان اوّل ميفرستد كه حسنات ايشان را زياده گردانند و گناهان ايشان را محو كنند و حقّ تعالي واسِعُ العَطا و كريم است، و نيز در حديث معتبر از آن حضرت مرويست كه گاه هست كه مؤمن دعا مي‏كند براي حاجتي و حقّ تعالي قضاي حاجت او را تأخير مي‏كند تا اينكه در روز جمعه حاجت او را برآورد و براي فضيلت جمعه مضاعف گرداند، و فرمود كه چون برادران يوسف عليه السلام از حضرت يعقوب عليه السلام استدعاي طلب آمرزش گناهان خود كردند گفت سَوْفَ اَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّي‏ يعني بعد از اين استغفار خواهم كرد براي شما از پروردگار خود حضرت فرمود كه تأخير كرد كه در سحر شب جمعه دعا كند تا مستجاب گردد، و نيز از آن حضرت مروي است‏كه چون شب جمعه مي‏آيد ماهيان دريا سر از آب بيرون مي‏آورند و وحشيان صحرا گردن مي‏كشند و حقّ تعالي را ندا مي‏كنند كه پروردگارا ما را عذاب مكن به گناه آدميان، واز حضرت امام محمّد باقرعليه السلام منقول است كه حقّ سبحانه و تعالي امر مي‏نمايد ملكي را كه در هر شب جمعه از بالاي عرش ندا مي‏كند از اوّل شب تا آخر شب از جانب رَبِّ اَعلي‏ كه آيا بنده مؤمني هست كه پيش از طلوع صبح براي آخرت و دنياي خود مرا بخواند تا من دعاي او را مستجاب كنم آيا بنده مؤمني هست كه پيش از طلوع صبح از گناه خود توبه كند پس من توبه او را قبول كنم آيا بنده مؤمني هست كه من روزي او را تنگ كرده باشم و از من سؤال كند كه روزي او را زياد گردانم پيش از طلوع صبح پس روزي او را گشاده گردانم آيا بنده مؤمن بيماري هست كه از من سؤال كند پيش از طلوع صبح كه او را شفا دهم تا او را عافيت كرامت كنم آيا بنده مؤمن غمگين محبوسي هست كه پيش از طلوع صبح از من سؤال كند كه او را از زندان رها كنم و غمش را فرج دهم پس دعايش را مستجاب گردانم آيا بنده مؤمن مظلومي هست كه از من سؤال كند پيش از صبح براي دفع ستم ظالم تا من از براي او انتقام بكشم وحقّش را به او برگردانم پيوسته اين ندا را مي‏كند تا طلوع صبح، و از حضرت اميرالمؤمنين‏عليه السلام منقول است كه حقّ تعالي جمعه را از همه روزها برگزيده و روزش را عيد گردانيده و شبش را مثل روزش گردانيده، و از جمله فضيلت روز جمعه آنستكه هر حاجت كه در آنروز از خدا سؤال كنند برآورده مي‏شود و اگر جماعتي مستحقّ عذاب شوند چون شب جمعه و روز جمعه را دريابند و دعا كنند خدا آن عذاب را از ايشان برمي‏گرداند و امور مقدّره را حقّ تعالي در شب جمعه مبرم و محكم مي‏گرداند پس شب جمعه بهترين شبها و روزش بهترين روزها است و از حضرت صادق‏عليه السلام روايت شده كه بپرهيزيد از گناه در شب جمعه كه عقوبت گناهان در آن شب مضاعف است چنانچه ثواب حسنات مُضاعف است و هر كه معصيت خدا را در شب جمعه ترك كند حقّ تعالي گناهان گذشته او را بيامرزد و هر كه در شب جمعه معصيتي را علانيه بكند حقّ تعالي او را بگناهان جميع عمرش عذاب كند و عذاب آن گناه را بر او مضاعف كند، و بسند معتبر از حضرت امام رضاعليه السلام منقول است كه حضرت رسول صلي الله عليه وآله فرمود كه روز جمعه سيّد و بزرگتر روزها است حقّ تعالي در آن روز ثواب حسنات را مضاعف مي‏دهد و گناهان را محو مي‏نمايد و درجات را بلند مي‏گرداند و دعوات را مستجاب مي‏گرداند و شدّتها وغمها را زايل مي‏گرداند و حاجتهاي بزرگ را برمي‏آورد و روز مزيد است كه خدا رحمتهاي خود را نسبت به بندگان زياد مي‏گرداند و جماعت بسيار از آتش آزاد مي‏سازد پس هر كه بخواند خدا را در آن روز و بشناسد حقّ و حرمت آنرا حقّ است بر خداوند تعالي كه او را از آتش جهنّم آزاد گرداند پس اگر در روز جمعه يا شب آن بميرد ثواب شهيدان دارد و در قيامت ايمن از عذاب الهي مبعوث مي‏گردد و هر كه استخفاف بحرمت جمعه نمايد و حقّ او را ضايع گرداند كه نماز جمعه بجا نياورد يا محرّمات الهي را در آن بعمل آورد بر خدا لازمست كه او را به آتش جهنّم بسوزاند مگر آنكه توبه كند و بسندهاي بسيار معتبر از حضرت امام محمّد باقرعليه السلام منقول است كه آفتاب طالع نگرديده است در روزي كه بهتر از روز جمعه باشد و چون مرغان در روز جمعه به يكديگر برميخورند سلام مي‏كنند و مي‏گويند امروز روز شايسته‏اي است، و بسند معتبر از حضرت‏صادق‏عليه السلام منقول است كه هر كه روز جمعه را دريابد بايد كه بكاري بغير از عبادت مشغول نگردد زيرا كه در آنروز خدا گناه بندگان را مي‏آمرزد و رحمت خود را بر ايشان نازل مي‏گرداند و فضايل شب و روز جمعه زياده از آن است كه در اين مختصر ذكر شود.

امّا اعمال شب جمعه‏
پس آن بسيار است و ما در اينجا اكتفا مي‏كنيم بذكر چند عمل:
اوّل بسيار گفتن سُبْحانَ اللَّهِ وَاللَّهُ اَكْبَرُ وَ لا اِلهَ اِلاَّ اللَّهُ و بسيار صلوات فرستادن همانا روايت شده كه جمعه شبش نوراني است و روزش بسيار روشن پس بسيار بگوئيد سُبْحانَ اللَّهِ وَ اللَّهُ اَكْبَرُ وَ لا اِلهَ اِلاَّ اللَّهُ وبسيارصلوات بفرستيد بر محمّد و آل محمّدعليهم السلام و در روايت ديگر اَقَلّ صلوات در اين شب صد مرتبه است و آنچه زياده كني بهتر است، و از حضرت صادق‏عليه السلام مرويست كه صلوات بر محمد و آل محمد در شب جمعه برابر است با هزار حسنه و محو مي‏كند هزار سيّئه را و بالا مي‏برد هزار درجه و مستحبّ است كه بسيار صلوات بفرستند بر محمّد و آل محمّد صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ بعد از نماز عصر روز پنجشنبه تا آخر روز جمعه، و بسند صحيح از حضرت صادق‏عليه السلام منقولست كه چون عصر روز پنجشنبه مي‏شود ملائكه از آسمان به زير مي‏آيند با قلمهاي طلا و صحيفه‏هاي نقره و نمي‏نويسند در پسين پنجشنبه و شب جمعه و روز جمعه تا آفتاب غروب كند بغير از صلوات بر محمّد و آل محمّد، و شيخ طوسي فرموده كه مستحبّ است در روز پنجشنبه صلوات فرستادن برپيغمبرصلي الله عليه وآله هزارمرتبه و مستحبّ است آنكه بگويد در آن:
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ، وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ‏
خدايا درود فرست بر محمد و آلش و فرج ايشان را نزديك گردان و دشمنانشانرا از
الْجِنِّ وَ الاِنْسِ مِنَ الْأَوَّلينَ وَ الآخِرينَ
جن و انس از اولين و آخرين نابود كن

و گفتن اين صلوات صد مرتبه از بعد عصر پنجشنبه تا آخر روز جمعه فضيلت بسيار دارد و نيز شيخ فرموده مستحبّ است كه در آخر روز پنجشنبه استغفار كنند به اين‏ نحو:
اَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذي‏ لا اِلهَ اِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ، وَ اَتُوبُ اِلَيْهِ تَوْبَةَ عَبْدٍ
آمرزش خواهم از خدائي كه معبودي جز او نيست زنده و پاينده است و بسويش توبه كنم توبه بنده‏
خاضِعٍ مِسْكينٍ مُسْتَكينٍ، لا يَسْتَطيعُ لِنَفْسِهِ صَرْفاً وَ لا عَدْلاً، وَ لا نَفْعاً وَلا
فروتن بينواي درمانده كه نتواند به نفع خويشتن كاري (كند) نه دفع شري و نه سود و
ضَرّاً، وَ لاحَيوةً وَ لا مَوْتاً وَ لا نُشُوراً، وَ صَلَّي اللَّهُ عَلي‏ مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ‏
زياني و نه زندگي و مرگي و نه رستاخيزي و درود خدا بر محمد و عترت‏
الطَّيِّبينَ الطَّاهِرينَ الْأَخْيارِ الأَبْرارِ، وَ سَلَّمَ تَسْليماً
پاك و پاكيزه و برگزيدگان نيكش و سلام كاملش بر ايشان باد.

دويّم آنكه در شب جمعه اين سوره‏ها را بخواند كه از براي هر يك فوايد و ثواب بسيار روايت شده‏بني‏اسرائيل، كهف، سه طسين، الم سجده، يس، ص، اَحْقاف، واقِعَة، حم سجده، حم دُخان، طُور، اِقْتَرَبَتْ، جُمعه و اگر فرصت ندارد اختيار كند واقعه وسوره‏هاي قبل آنرا زيرا كه روايت شده از حضرت صادق‏عليه السلام كه هر كه در هر شب جمعه سوره بني‏اسرائيل بخواند نميرد تا بخدمت حضرت قائم‏عليه السلام برسد و از اصحاب آن حضرت باشد و فرمود كه هر كه سوره كهف را در هر شب جمعه بخواند نميرد مگر شهيد و حقّ تعالي او را در روز قيامت با شهداء محشور گرداند و با ايشان باز دارد و فرمود كه هر كه هر سه طسين را در شب جمعه بخواند از دوستان خدا باشد و در امان و حمايت حقّ تعالي باشد و فقر و تنگدستي در دنيا به او نرسد و در آخرت خدا از بهشت آنقدر به او عطا كند كه او راضي گردد و زياده از رضا به او كرامت فرمايد و صد زن از حوريان بهشت به او تزويج نمايد و فرمود كه هر كه سوره الم سجده در هر شب جمعه بخواند حقّ تعالي در قيامت نامه او را بدست راست او دهد و او را بر اعمال او حساب نكند و از رفقاء محمّد و آل اوعليهم السلام باشد، و بسند معتبر از حضرت باقرعليه السلام منقول است كه هر كه سوره ص را در شب جمعه بخواند از خير دنيا وعُقْبي‏ آنقدر به او عطا كنند كه نداده باشند مگر به پيغمبر مرسلي يا ملك مقرّبي و داخل بهشت گردانند او را با هر كه خواهد از اهل خانه او حتي خادمي كه او را خدمت كرده است اگر چه داخل عيال او نباشد و در حدّ شفاعت كردن او نباشد، و از حضرت صادق‏عليه السلام منقولست كه هر كه در شب جمعه يا روز جمعه سوره اَحْقافْ را بخواند در دنيا به او ترسي و بيمي نرسد و در آخرت از فزع و ترس روز قيامت ايمن باشد، وفرمود كه هركه هرشب‏جمعه سوره واقعه را بخواند خدا او را دوست‏دارد و او را محبوب گرداند و در دنيا بدحالي و تنگدستي نبيند و هيچ آفت از آفات دنيا به او نرسد و از رفقاء حضرت اميرالمؤمنين‏عليه السلام باشد واين سوره مخصوص اميرالمؤمنين‏است و روايت است‏كه هر كه بخواند سوره جمعه را در هر شب جمعه خواهد بود كفّاره مابين جمعه تا جمعه ديگر، وهمين فضيلت وارد شده از براي كسي‏كه سوره كهف را درهر شب جمعه بخواند وهمچنين براي كسيكه آنرا بعد از ظهر وعصر روز جمعه بخواند، و بدان كه نمازهاي بسيار در شب جمعه وارد شده از آنجمله نماز حضرت اميرالمؤمنين‏عليه السلام وديگر دو ركعت نماز در هر ركعت حمد و پانزده مرتبه اِذا زُلْزِلَتْ، روايت شده كه هر كه اين نماز را بجا آورد ايمن كند خدا او را از عذاب قبر و از هولهاي روز قيامت

سيّم آنكه در ركعت اوّل نماز مغرب وعشاء سوره جمعه بخواند و در دويّم مغرب توحيد و در دويّم عشاء اَعْلي‏ بخواند.

چهارم آنكه ترك كند خواندن شعر را زيرا كه در حديث صحيح از حضرت صادق‏عليه السلام منقول است كه مكروه است روايت شعر براي روزه‏دار و مُحرِم و در حرم و در روز جمعه و شبها راوي گفت هر چند شعر حقّي باشد فرمود هر چند شعر حقّ باشد، و در حديث معتبر از حضرت صادق‏عليه السلام منقول است كه حضرت رسول‏صلي الله عليه وآله فرمود كه هر كه يك شعر بخواند در شب جمعه يا در روز جمعه در آنشب و در آنروز بهره‏اي از ثواب بغير آن نداشته باشد، و به روايت معتبر ديگر در آن شب و آن روز نمازش مقبول نگردد.

پنجم دعاء در حقّ مؤمنين بسيار كند چنانكه حضرت زهراءعليها السلام مينموده و اگر از براي ده نفر از برادران مؤمن كه مرده باشند طلب آمرزش كند روايت شده كه بهشت براي او واجب گردد.

ششم آنكه بخواند دعاهاي وارده درآنرا وآنها بسياراست وما بذكر قليلي ازآنها اكتفامي‏نمائيم بسند صحيح از حضرت صادق‏عليه السلام منقول است كه هر كه در شب جمعه در سجده آخر نافله شام هفت‏مرتبه‏اين‏دعارابخواندچون‏فارغ‏شودآمرزيده‏شده‏باشدواگردرهرشب چنين‏كند بهتر است و دعا اين است:
اَللّهُمَّ اِنّي‏ اَسْئَلُكَ بِوَجْهِكَ الْكَريمِ وَ اسْمِكَ الْعَظيمِ
خدايا از تو درخواست كنم به ذات بزرگوار و نام بزرگت‏
اَنْ‏تُصَلِّيَ عَلي‏ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَغْفِرَ لي‏ ذَنْبِيَ الْعَظيمَ‏
كه درود فرستي بر محمد و آلش و بيامرزي گناه بزرگم‏
واز حضرت رسول‏صلي الله عليه وآله منقولست كه هر كه هفت‏مرتبه اين دعا را بخواند در شب جمعه يا روز جمعه‏اگر در آنشب يا آنروز بميرد داخل بهشت شود و دعا اين است
اَللّهُمَّ اَنْتَ رَبّي‏ لا اِلهَ اِلاَّ اَنْتَ، خَلَقْتَني‏ وَ اَنَا عَبْدُكَ‏
خدايا تويي پروردگار من معبودي جز تو نيست مرا آفريدي و من بنده تو
وَ ابْنُ اَمَتِكَ، وَ في‏ قَبْضَتِكَ وَ ناصِيَتي‏ بِيَدِكَ، اَمْسَيْتُ عَلي‏
و فرزند كنيز توام و در قبضه قدرت توام و اراده و اختيارم بدست تو
عَهْدِكَ وَ وَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ، اَعُوذُ بِرِضاكَ مِنْ شَرِّ ما صَنَعْتُ،
است تا آنجا كه توانستم بر عهد و پيمان تو روز را به شب آورم پناه مي‏برم به خوشنودي تو از شر آنچه كرده‏ام
اَبُوءُ بِنِعْمَتِكَ وَ اَبُوءُ بِذَنْبي‏، فَاغْفِرْ لي‏ذُنُوبي‏، اِنَّهُ لا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ اِلاَّ اَنْتَ.
هم به نعمت تو اعتراف دارم و هم به گناه خود پس گناهم را بيامرز كه براستي نيامرزد گناهان را جز تو
وشيخ طوسي و سيد و كفعمي و سيّد بن باقي‏گفته‏اندكه مستحبّ است در شب جمعه و روز آن و شب عرفه و روز آن اين دعا بخوانند و ما دعا را از مصباح‏شيخ نقل مي‏كنيم و دعا اين است:
اَللّهُمَّ مَنْ تَعَبَّأَ وَ تَهَيَّأَ وَ اَعَدَّ وَ اسْتَعَدَّ، لِوِفادَةٍ اِلي‏ مَخْلُوقٍ رَجآءَ رِفْدِهِ، وَ
خدايا هركس مجهز و آماده و مهيا و مستعد براي ورود بر مخلوقي شده به اميد دهش و
طَلَبَ نآئِلِهِ وَ جآئِزَتِهِ، فَاِلَيْكَ يا رَبِّ تَعْبِيَتي‏ وَ اسْتِعْدادي‏، رَجآءَ عَفْوِكَ وَطَلَبَ‏
به جستجوي جايزه و بخشش او پس اي پروردگار من آمادگي و استعداد من بسوي تو است و آرزوي عفو تو و خواهش بخشش و
نآئِلِكَ وَ جآيِزَتِكَ، فَلا تُخَيِّبْ دُعآئي‏ يا مَنْ لا يَخيبُ عَلَيْهِ سائِلٌ، وَلا يَنْقُصُهُ‏
جايزه‏ات را دارم پس در اين خواهشي كه دارم نوميدم مكن اي كسي‏كه هيچ خواهنده‏اي نااميد از درگاهش نرود و
نآئِلٌ، فَاِنّي‏ لَمْ آتِكَ ثِقَةً بِعَمَلٍ صالِح ٍ عَمِلْتُهُ، وَ لا لِوِفادَةِ مَخْلُوقٍ رَجَوْتُهُ،
هيچ گيرنده عطايي از (كرمش) نكاهد و من به اعتماد عمل صالحي كه كرده باشم بدرگاهت نيامده و نه به مخلوقي وارد شده‏ام كه از
اَتَيْتُكَ مُقِرّاً عَلي‏ نَفْسي‏ بِالْإِسآئَةِ وَ الظُّلْمِ، مُعْتَرِفاً بِاَنْ لاحُجَّةَ لي‏ وَ لا عُذْرَ،
او اميدي داشته باشم بلكه بدرگاه تو آمده‏ام در حاليكه اقرار دارم كه بخود بدي و ستم كرده و معترفم كه هيچ دليل و عذري هم بر
اَتَيْتُكَ اَرْجُو عَظيمَ عَفْوِكَ الَّذي‏ عَفَوْتَ بِهِ عَنِ الْخاطِئينَ، فَلَمْ يَمْنَعْكَ طُولُ‏
اين بدي و ستم نداشته‏ام، آمده‏ام به اميد آن عفوعظيم‏توكه‏بدان‏ازخطاكاران درگذري وتوقف‏طولاني‏آنهابرجرم‏بزرگ‏بازت نداشت‏
عُكُوفِهِمْ عَلي‏ عَظيمِ الْجُرْمِ اَنْ عُدْتَ عَلَيْهِمْ بِالرَّحْمَةِ، فَيا مَنْ رَحْمَتُهُ واسِعَةٌ،
از اينكه باز بدانها مهر ورزي اي كسي‏كه رحمتش وسيع و گذشتش بزرگ است‏
وَ عَفْوُهُ عَظيمٌ، يا عَظيمُ ياعَظيمُ يا عَظيمُ، لا يَرُدُّ غَضَبَكَ اِلاَّ حِلْمُكَ، وَ لا
اي خداي بزرگ اي خداي بزرگ اي خداي بزرگ خشم تو را جز بردباريت جلوگيري نكند
يُنْجي‏ مِنْ سَخَطِكَ اِلَّا التَّضَرُّعُ اِلَيْكَ، فَهَبْ لي‏ يا اِلهي‏ فَرَجاً بِالْقُدْرَةِ الَّتي‏
و از غضب تو جز زاري به درگاهت چيزي نجات نبخشد پس اي معبود من بدان قدرتي‏
تُحْيي‏ بِها مَيْتَ الْبِلادِ، وَ لا تُهْلِكْني‏ غَمّاً حَتّي‏ تَسْتَجيبَ لي‏، وَ تُعَرِّفَنِي
كه سرزمينهاي مرده را بدان وسيله زنده مي‏گرداني گشايشي بر من بخش و مرا به حال اندوه هلاكم‏مكن‏تادعايم را مستجاب كني‏
الإِجابَةَ في‏ دُعآئي‏، وَ اَذِقْني‏ طَعْمَ الْعافِيَةِ اِلي‏ مُنَتَهي‏ اَجَلي‏، وَ لا تُشْمِتْ بي‏
و اجابت دعايم را به من بنماياني و طعم تندرستي را تا پايان عمر به من بچشان و گرفتار شماتت‏
عَدُوّي‏ وَ لا تُسَلِّطْهُ عَلَيَّ، وَ لا تُمَكِّنْهُ مِنْ عُنُقي‏، اَللّهُمَّ اِنْ وَضَعْتَني‏ فَمَنْ‏
دشمنم مكن و او را بر من مسلط مگردان و بر گردنم سوارش منما خدايا اگر تو مرا پست كني پس كيست
ذَا الَّذي‏ يَرْفَعُني‏، وَ اِنْ رَفَعْتَني‏ فَمَنْ ذَا الَّذي‏ يَضَعُني‏، وَ اِنْ اَهْلَكْتَني‏ فَمَنْ‏
كه (بتواند) بلندم كند و اگر تو بلندم كني پس كيست كه (بتواند) پستم كند و اگر هلاكم كني
ذَاالَّذي‏ يَعْرِضُ، لَكَ في‏ عَبْدِكَ، اَوْ يَسْئَلُكَ عَنْ اَمْرِهِ، وَ قَدْ عَلِمْتُ اَنَّهُ لَيْسَ في‏
پس كيست كه درباره اين بنده‏ات متعرض تو شود يا از وضع او از تو پرسش كند ولي بطور مسلم اين را دانسته‏ام كه در حكم تو
حُكْمِكَ ظُلْمٌ، وَ لا في‏ نَقِمَتِكَ عَجَلَةٌ، وَ اِنَّما يَعْجَلُ مَنْ يَخافُ الْفَوْتَ، وَ اِنَّما
ستمي نيست و نه در انتقام تو شتابي است زيرا كسي شتاب (در انتقام) كند كه بترسد (فرصت) از دست برود
يَحْتاجُ اِلَي الظُّلْمِ الضَّعيفُ، وَ قَدْتَعالَيْتَ يا اِلهي‏ عَنْ ذلِكَ عُلُوّاً كَبيراً اَللّهُمَ‏
و شخص ناتوان نيازمند به ستم مي‏باشد و درصورتي‏كه اي معبود من تو از اينگونه مطالب بسيار برتر و بزرگتري خدايا
اِنّي‏ اَعُوذُ بِكَ فَاَعِذْني‏، وَ اَسْتَجيرُ بِكَ فَاَجِرْني‏، وَاَسْتَرْزِقُكَ فَارْزُقْني‏،
به تو پناه آرم پس ياريم ده و از تو امان خواهم پس امانم ده و از تو روزي طلبم پس روزيم ده‏
وَاَتَوَكَّلُ عَلَيْكَ فَاكْفِني‏، وَاَسْتَنْصِرُكَ عَلي‏ عَدُوّي‏ فَانْصُرْني‏، وَاَسْتَعينُ بِكَ‏
و بر تو توكل كنم پس كفايتم فرما و براي پيروزي بر دشمنم از تو ياري خواهم پس ياريم ده
فَاَعِنّي‏، وَاَسْتَغْفِرُكَ يااِلهي‏ فَاغْفِرْلي‏ آمينَ آمينَ آمينَ‏
و از تو كمك خواهم پس كمكم ده و از تو آمرزش طلبم اي معبود من پس بيامرزم آمين.

هفتم آنكه بخواند دعاي كميل را .

هشتم آنكه بخواند دعاي اَللّهُمَّ ياشاهِدَ كُلِّ نَجْوي‏ (اي خدا اي داناي هر راز پنهان)كه‏در شب عرفه نيز خوانده مي‏شود و بيايد انشاء اللَّه تعالي

نهم آنكه‏ ده مرتبه بگويد يا دائِمَ الْفَضْلِ عَلي‏ الْبَريِّةِ، يا باسِطَ الْيَدَيْنِ بِالْعَطِيَّةِ، يا
اي كسي كه فضل و بخششت بر خلق دائمي است و اي آنكه دو دست احسانت به عطابخشي باز است اي‏
صاحِبَ الْمَواهِبِ السَّنِيَّةِ، صَلِّ عَلي‏ مُحَمِّدٍ وَ آلِهِ خَيْرِ الْوَري‏ سَجِيَّةً،
دارنده بخششهاي ارجمند درود فرست بر محمد و آلش كه بهترين مردمند در سرشت و نهاد،
وَ اغْفِرْ لَنا يا ذَاالْعُلي‏ في‏ هذِهِ الْعَشِيَّةِ. و اين ذكر شريف در شب عيد فطر نيز خوانده مي‏شود
و بيامرز ما را اي خداي بلند مرتبه در اين شب

دهم انار تناول‏كند چنانكه حضرت صادق‏عليه السلام درهر شب جمعه ميل مي‏فرمود و اگر در وقت خوابيدن بخورد شايد بهتر باشد چه آنكه روايت شده كه هر كه در وقت خوابيدن انار بخورد ايمن خواهد بود در نفس خود تا صبح كند و سزاوار است كه هرگاه انار بخورد دستمالي در زير آن پهن كند كه دانه‏اش را ضبط كند و بعد از آن بخورد و در انار خود ديگري را شريك نكند شيخ جعفر بن احمد قمي(ره) در كتاب عروس از حضرت صادق‏عليه السلام روايت كرده است كه هر كه ما بين دو ركعت نافله صبح و فريضه صبح صد مرتبه بگويد سُبْحانَ رَبِّيَ الْعَظيمِ وَبِحَمْدِهِ، اَسْتَغْفِرُ اللَّهَ رَبّي‏ وَ اَتُوبُ اِلَيْهِ حقّ تعالي در بهشت مسكني براي او بنا كند و شيخ و سيّد و ديگران اين دعا را ذكر كرده‏اند و گفته‏اند كه مستحبّ است كه در سحر شب جمعه اين دعا را بخوانند:
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي‏ مُحَمَّدٍ وآلِهِ، وَهَبْ لِيَ الْغَداةَ رِضاكَ، وَ اَسْكِنْ قَلْبي‏
خدايا درود فرست بر محمد و آلش و خوشنودي خود را در اين بامداد به من ببخش و
خَوْفَكَ، وَاقْطَعْهُ عَمَّنْ سِواكَ، حَتّي‏ لااَرْجُوَ وَ لا اَخافَ اِلاَّ اِيَّاكَ، اَللّهُمَّ صَلِ‏
خوف خود را در دلم جاي ده و از غير خود (اميدم را) قطع كن تا بدانجا كه اميد نداشته باشم و نترسم جز از تو خدايا درود
عَلي‏ مُحَمَّدٍ وآلِهِ، وَ هَبْ لي‏ ثَباتَ الْيَقينِ، وَ مَحْضَ الإِخْلاصِ، وَ شَرَفَ‏
فرست‏بر محمد و آلش و (اينها را كه مي‏گويم) به من ببخش: يقين ثابت و اخلاص پاك و شرف يگانه‏پرستي و استقامتي‏
التَّوْحيدِ، وَ دَوامَ الإِسْتِقامَةِ، وَ مَعْدِنَ الصِّبْرِ، وَ الرِّضا بِالْقَضآءِ وَ الْقَدَرِ،
پايدار و كان شكيبايي و خوشنود بودن به قضاء و قدر اي روا كننده‏
ياقاضِيَ حَوائِجِ السَّآئِلينَ، يا مَنْ يَعْلَمُ ما في‏ ضَميرِ الصَّامِتينَ، صَلِّ عَلي‏
حاجتهاي سائلان و اي داناي نهاد خاموشان درود فرست بر
مُحَمَّدٍ وآلِهِ، وَ اسْتَجِبْ دُعائي‏ وَاغْفِرْ ذَنْبي‏، وَ اَوْسِعْ رِزْقي‏، وَ اقْضِ‏
محمد و آلش و دعاي مرا مستجاب گردان و گناهم را بيامرز و روزيم را فراخ كن و
حَوآئِجي‏ في‏ نَفْسي‏، وَ اِخْواني‏ في‏ ديني‏ وَاَهْلي‏، اِلهي‏ طُمُوحُ‏
حاجتهايم را درباره خودم و برادران دينيم و خانواده‏ام برآور خدايا آرمانهاي بلند
الْأمالِ قَدْ خابَتْ اِلاَّ لَدَيْكَ، وَ مَعاكِفُ الْهِمَمِ قَدْ تَعَطَّلَتْ اِلاَّ عَلَيْكَ، وَمَذاهِبُ‏
نوميد شد مگر نزد تو و جايگاه همتها معطل ماند جز همتي كه بر تو (متوجه) باشد و راه خِرَدها
الْعُقُولِ قَدْ سَمَتْ اِلاَّ اِلَيْكَ، فَاَنْتَ الَّرجآءُ وَ اِلَيْكَ الْمُلْتَجَأُ، يااَكْرَمَ مَقْصُودٍ،
به بن‏بست رسيد جز راهي كه بسوي تو است پس تويي اميد و پناهگاه درگاه تو است اي بزرگوارترين كسي كه بسويش رو كنند
وَ اَجْوَدَ مَسْئُولٍ هَرَبْتُ اِلَيْكَ بِنَفْسي‏، يا مَلْجَأَ الْهارِبينَ بِاَثْقالِ الذُّنُوبِ،
و بخشنده‏ترين كسي كه از او بخواهند بسوي تو گريختم اي پناه گريختگان با بارهاي سنگين گناهاني‏
اَحْمِلُها عَلي‏ ظَهْري‏، لا اَجِدُ لي‏ اِلَيْكَ شافِعاً سِوي‏ مَعْرِفَتي‏، بِاَنَّكَ اَقْرَبُ مَنْ‏
كه بر دوش كشم و هيچ شفيعي بدرگاه تو نيابم جز اينكه مي‏دانم تو نزديكترين كسي هستي‏
رَجاهُ الطَّالِبُونَ، وَ اَمَّلَ مالَدَيْهِ الرَّاغِبُونَ، يامَنْ فَتَقَ الْعُقُولَ بِمَعْرِفَتِهِ، وَ اَطْلَقَ‏
كه جويندگان اميد به او دارند و آرزومندان آنچه را نزد او است آرزو كنند اي كسي كه عقلها را بوسيله معرفت خويش گشودي و
الأَلْسُنَ بِحَمْدِهِ، وَ جَعَلَ مَا امْتَنَّ بِهِ عَلي‏ عِبادِهِ في‏ كِفآءٍ لِتَاْدِيَةِ حَقِّهِ، صَلِّ عَلي‏
زبانها را به ستايش خود باز كردي و قرار دادي آنچه را بر بندگان خود احسان وانعام فرمودي در برابر اداي حق خود درود فرست‏بر
مُحَمَّدٍوآلِهِ، وَلاتَجْعَلْ لِلشَّيْطانِ‏عَلي‏عَقْلي‏سَبيلاً،وَلالِلْباطِلِ‏علي‏ عَمَلي‏ دَليلاً
محمد و آلش و براي شيطان بر خرد من راهي قرار مده و باطل را راهنماي كردارم مساز
وچون‏صبح‏روزجمعه‏طالع شود اين دعا بخواند اَصْبَحْتُ في‏ ذِمَّةِ اللَّهِ وَ ذِمَّةِ مَلائِكَتِهِ، وَذِمَمِ‏
صبح كردم در پناه خدا و پناه فرشتگانش و پناه‏
اَنْبِيآئِهِ وَ رُسُلِهِ عَلَيهِمُ السَّلامُ، وَذِمَّةِ مُحمَّدٍ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَ ذِمَمِ الأَوصيآءِ
پيمبران و فرستادگانش عليهم‏السلام و پناه محمد صلي الله عليه و آله و پناه اوصياء
مِنْ آلِ‏محَمَّدٍ عَلَيْهِمُ‏السَّلامُ، آمَنْتُ بِسِرِّ آلِ‏مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ‏السَّلامُ وَعَلانِيَتِهِمْ
از خاندان محمد عليهم‏السلام و ايمان آرم به سرّ نهان آل محمد عليهم‏السلام‏
وَظاهِرِهِمْ وَباطِنِهِمْ، وَاَشْهَدُاَنَّهُمْ‏في‏ عِلْمِ‏اللَّهِ وَطاعَتِهِ،كَمُحَمَّدٍ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وآلِهِ.
و آشكارشان و ظاهر و باطن ايشان و گواهي دهم كه ايشان در علم خدا و طاعت او مانند محمد صلي الله عليه و آله هستند
و روايت شده كه هر كه در روز جمعه پيش از نماز صبح سه مرتبه بگويد اَسْتَغْفِرُ اللّهَ الَّذي‏ لا اِلهَ اِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ وَ اَتُوبُ اِلَيْهِ گناهانش آمرزيده شود اگر چه بيشتر از كف دريا باشد.

در تعيين اسامي نبيّ و ائمه‏عليهم السلام‏
به روزهاي هفته و زيارت ايشان در هر روز سيد بن طاوُس در جَمالُ الْأُسْبوع گفته ابن بابويه‏رحمه الله مُسْنَداً از صقر بن ابي دُلَف روايت كرده كه چون متوكّل حضرت امام عليّ‏النّقيّ‏عليه السلام را بِسُرَّ مَنْ رَاي‏ طلبيد روزي بخدمت آنحضرت رفتم خبري از احوال آنجناب بگيرم و آنحضرت را نزد زراقي حاجب متوكّل محبوس كرده بودند چون نزد او رفتم گفت چه كار داري گفتم بديدن شما آمده‏ام ساعتي باهم نشستيم و از هرگونه صحبتي باهم كرديم تا آنكه مردم را متفرّق كرد و مجلس خلوت شد باز پرسيد كه براي چه آمده‏اي من همان جواب اوّل را دادم گفت گويا آمده‏اي كه خبري از مولاي خود بگيري من ترسيدم گفتم مولاي من خليفه است گفت ساكت شو كه مولاي تو بر حقّ است و من نيز اعتقاد تو را دارم گفتم الحمد للَّه پس گفت آيا مي‏خواهي نزد او بروي گفتم بلي گفت قدري بنشين تا صاحب البريد از نزد او بيرون آيد من نشستم تا وقتي كه صاحب البريد بيرون شد آن وقت پسركي را مأمور كرد كه مرا به نزد آنحضرت ببرد چون بخدمت آنجناب رسيدم ديدم بر روي حصيري نشسته است و در برابرش قبري كنده‏اند پس سلام كردم حضرت جواب داد فرمود بنشين پس فرمود كه براي چه آمده‏اي گفتم آمده‏ام كه از احوال شما خبري گيرم پس چون نظرم بر قبر افتاد گريستم حضرت فرمود كه گريه مكن كه در اين وقت از ايشان آسيبي به من نمي‏رسد گفتم الحمد للَّه پس گفتم اي سيّد من حديثي از رسول خدا صلي الله عليه وآله روايت شده كه معني آنرا نمي‏فهمم فرمود چيست آن حديث عرض كردم: لا تُعادُوا الأيَّامَ فَتُعاديكُمْ يعني دشمني نكنيد با روزها كه آنها با شما دشمني خواهند كرد فرمود مُراد از ايّام و روزها ما هستيم مادامي‏كه بپااست آسمانها وزمين، شنبه‏اسم رسول‏خداصلي الله عليه وآله است و يكشنبه اميرالمؤمنين‏عليه السلام و دوشنبه حسن و حسين‏عليهما السلام و سه شنبه عليّ بن الحسين و محمّد بن علي و جعفر بن محمّدعليهم السلام و چهارشنبه موسي بن جعفر و عليّ بن موسي و محمّد بن عليّ‏عليهم السلام و منم و پنجشنبه فرزندم حسن‏7 و جمعه فرزند فرزندم است و بسوي او جمع مي‏شوند اهل حقّ اين است معني ايّام پس دشمني مكنيد با ايشان در دنيا كه دشمني كنند با شما در آخرت پس فرمود وداع كن و بيرون روكه ايمن‏نيستم برتو ومي‏ترسم اذيّتي به تو رسد.

زيارت حضرت امام حسن عسكري‏عليه السلام در روز پنجشنبه‏
روز پنجشنبه‏ روز حضرت امام حسن عسكري‏عليه السلام است بگو در زيارت آن حضرت:
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وَلِيَّ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللَّهِ وَخالِصَتَهُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اِمامَ‏
سلام بر تو اي ولي خدا سلام بر تو اي حجت خدا و بنده خدا و بنده خالص او سلام بر تو اي پيشواي‏
الْمُؤْمِنينَ، وَوارِثَ الْمُرْسَلينَ، وَحُجَّةَ رَبِّ الْعالَمينَ، صَلَّي اللَّهُ عَلَيْكَ‏
مؤمنان و وارث فرستادگان (خدا) و حجت پروردگار جهانيان درود خدا بر تو
وَعَلي‏ آلِ بَيْتِكَ‏الطَّيِّبينَ الطَّاهِرينَ، يا مَوْلايَ يا اَبا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ‏بْنَ عَلِيٍّ،
و بر خاندان پاك و پاكيزه‏ات اي سرور من اي ابا محمد - حسن بن علي -
اَنَا مَوْليً لَكَ وَ لِالِ بَيْتِكَ، وَهذا يَوْمُكَ وَهُوَ يَوْمُ الْخَميسِ، وَ اَنَا ضَيْفُكَ فيهِ، وَ
من دوست شما و خاندانت هستم و امروز كه روز پنجشنبه است روز شما است و من در اين روز ميهمان شمايم و
مُسْتَجيرٌ بِكَ فيهِ، فَاَحْسِنْ ضِيافَتي‏ وَاِجارَتي‏،بِحَقِّ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطَّاهِرينَ.
پناهنده به شمايم پس نيكو از من پذيرايي كن و بخوبي پناهم ده به حق خاندان پاك و پاكيزه‏ات‏


منبع: مفاتيح الجنان (شيخ عباس قمي)
نظر شما
نام : نسترن
نام خانوادگي : نقي زاده
شرح : خيلي عالي وكامل بود .
نام
نام خانوادگي
نشاني پست الكترونيكي
متن
فايل
 
 
  •  
  •  
ويژه نامه

اقتصاد مقاومتي
تاريخ : 1392/12/11

غيرت دين
تاريخ : 1392/10/17

اتمام حجت با همه
تاريخ : 1392/09/28
آرشيو
 
اعمال روز

23 جمادي‌الثاني 1435

ذكر روز جمعه
ذكر روز جمعه اللهم صلي علي محمد و آل محمد وعجّل فرجهم (100 مرتبه)
نماز روز جمعه
نماز روز جمعه حضرت امام حسن عسكري‏ عليه السلام فرمود هر كه روز جمعه چهار ركعت نماز كند و بخواند در هر ركعتي ...
دعاي روز جمعه‏
دعاي روز جمعه‏ اَلْحَمْدُ للَّهِ‏ِ الْأَوَّلِ قَبْلَ الْإِنْشآءِ وَ الْإِحْيآءِ، وَ الْاخِرِ بَعْدَ ...
 
تابلو اعلانات
پيام تسليت رييس سازمان بسيج مستضعفين در پي ارتحال مادر شهيد بروجردي
پيام تسليت سردار نقدي در پي درگذشت والده حجت الاسلام والمسلمين تويسركاني
سردار نقدي در پيامي به مناسبت شهادت سردار جانباز سرافراز «سيد عباس موسوي»
آرشيو
 
شهدای شاخص بسیج در سال 93